Οσφυαλγία

Η λέξη οσφυαλγία αναφέρεται στη συμπτωματολογία δηλαδή το άλγος στην οσφύ (πόνος στη μέση) και όχι στα αίτια.
Η οσφυαλγία είναι μια από τις σημαντικότερες κοινωνικο-οικονομικές παθήσεις και ένα από τα σημαντικά θέματα υγείας σήμερα. Κατά μέσο όρο, θεωρείται ότι το 50-90% του ενήλικου πληθυσμού έπασχε ή πάσχει από οσφυαλγία. Επίσης, εκτιμάται ότι το 28% του πληθυσμού θα έχει την εμπειρία της οσφυαλγίας μία φορά τουλάχιστον κατά τη διάρκεια της ζωής, το 14% θα έχει την εμπειρία επεισοδίων οσφυαλγίας που θα διαρκέσουν τουλάχιστον 2 εβδομάδες, ενώ το 8% του εργαζόμενου πληθυσμού θα έχει εμπειρία οσφυαλγίας 1 φορά το χρόνο

Συχνότητα Οσφυαλγίας

• Η συχνότητα της οσφυαλγίας αυξάνει σημαντικά με την πρόοδο της ηλικίας
  • Είναι σημαντικά συχνότερη μεταξύ των γυναικών παρά μεταξύ των ανδρών

Μορφές Οσφυαλγίας

Σπονδυλική Στήλη - Οσφυαλγία

Η οσφυαλγία μπορεί να χαρακτηριστεί από τη διάρκεια των συμπτωμάτων ως:

• Οξεία (Acute Low Back Pain, λιγότερο από 4 εβδομάδες)
  • Yπoξεία (Subacute, 4-12 εβδομάδες)
  • Χρόνια (Chronic, πάνω από 12 εβδομάδες)

Αιτιολογία της Οσφυαλγίας

Η πλειοψηφία των αιτίων της οσφυαλγίας προέρχεται από καλοήθη μυοσκελετικά προβλήματα και αναφέρονται ως μη ειδική οσφυαλγία.
Ένα πρόγραμμα φυσικοθεραπείας για την οσφυαλγία περιέχει συνήθως:

• Παθητική φυσικοθεραπεία για τον έλεγχο του πόνου με την βοήθεια kαι ιατρικών συσκευών
  • Ασκήσεις και πρόγραµµα σταθεροποίησης της οσφυοπυελικής περιοχής

Τρόποι Θεραπείας

Παθητική φυσικοθεραπεία

Η παθητική φυσικοθεραπεία στηρίζεται στο γεγονός ότι στην οξεία φάση δεν επιχειρείται κινητοποίηση του ασθενούς αλλά ο φυσικοθεραπευτής, με την βοήθεια ιατρικών συσκευών, μαλάξεων και άλλων μεθόδων, προσπαθεί να μειώσει τον πόνο του ασθενούς. Συνοπτικά μπορεί να χρησιμοποιηθεί κάτι από τα ακόλουθα:

• TECAR THERAPY
  • Εφαρμογή θερμότητας/ψυχρού
  • Trigger point
  • Μονάδες TENS
  • Ιοντοφόρεση
  • Υπέρηχοι
  • Βελονισμός
  • Θεραπευτική μάλαξη

Πρόγραμμα σταθεροποίησης της οσφυοπυελικής περιοχής

Το πρόγραμμα αποκατάστασης αρχίζει µε το τεστ αξιολόγησης του εγκάρσιου κοιλιακού και του πολυσχιδή. Σε ασθενείς µε οσφυϊκό πόνο έχει αποδειχθεί ότι το έλλειμμα αφορά την αντοχή και όχι τη δύναμη. Το τεστ περιλαμβάνει ισομετρικές συσπάσεις συγκεκριμένης χρονικής διάρκειας και επαναλήψεων. Ο ασθενής εκπαιδεύεται στη σύσπαση του εγκάρσιου κοιλιακού από την τετραποδική ή την ύπτια θέση. Η σπουδαιότερη αρχή αυτού του τεστ είναι να διδαχθεί ο ασθενής τη σύσπαση του εγκάρσιου κοιλιακού, του κάτω κοιλιακού τοιχώματος, χωρίς να υπάρξει σύσπαση στους άλλους κοιλιακούς μύες.

TOP Μετάβαση στο περιεχόμενο